Twin turbo 159 !

Algemene 916 Register nieuws
orizand
Senior Member
Senior Member
Berichten: 243
Lid geworden op: di okt 25, 2005 13:48

Bericht door orizand » do feb 28, 2008 09:20

Harold145 schreef:sja.. maar na te gaan dat de WTCC de diesels aan banden gaat leggen.. vanwege de oneerlijke concurrentie met de benzine motoren.. zegt wel een hoop over de moderne diesels..
komt omdat ze turbo hebben die diesels, zonder turbo is het helemaal niets.



Gebruikersavatar
Harold145
Alfa 916 Junky
Alfa 916 Junky
Berichten: 1618
Lid geworden op: do sep 14, 2006 19:29
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Bericht door Harold145 » do feb 28, 2008 11:09

Sja.. maar dat is nou eenmaal de standaard diesel motor tegenwoordig.. Blijkbaar is het tegenwoordig gewoon zo dat je uit een diesel minimaal hetzelfde.. en misschien zelfs wel meer vermogen kan halen.

Kijk maar naar de Audi r10 die zomaar even de 24 uurs van Le Mans wint



Gebruikersavatar
Robbie146
Alfa 916 Junky
Alfa 916 Junky
Berichten: 8928
Lid geworden op: di jun 21, 2005 20:19
Locatie: Uden
Contacteer:

Bericht door Robbie146 » do feb 28, 2008 11:53

De nieuwere generatie benzine motoren kan er ook wat van, kijk maar naar de T-jet serie van Fiat.
Kleine inhoud, leuk vermogen en toch zuining.

Die kleine inhoud en leuk vermogen hebben onze TB's ook, alleen zuinig............ :roll: :cool:



Gebruikersavatar
Carlo
Alfa 916 Junky
Alfa 916 Junky
Berichten: 7695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 22:12

Bericht door Carlo » do feb 28, 2008 12:58

Harold145 schreef:Sja.. maar dat is nou eenmaal de standaard diesel motor tegenwoordig.. Blijkbaar is het tegenwoordig gewoon zo dat je uit een diesel minimaal hetzelfde.. en misschien zelfs wel meer vermogen kan halen.

Kijk maar naar de Audi r10 die zomaar even de 24 uurs van Le Mans wint
Totdat je op een benzine motor een turbo schroeft...

Voorlopig is iets meer dan 100pk/liter voor een diesel het maximale wat je zo op straat tegenkomt tegenwoordig. ;)



Gebruikersavatar
Harold145
Alfa 916 Junky
Alfa 916 Junky
Berichten: 1618
Lid geworden op: do sep 14, 2006 19:29
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Bericht door Harold145 » do feb 28, 2008 13:24

Dat is idd wel zo.. maar als je gaat vergelijken in Pk..

Dus bijvoorbeeld een 200 pk benzine met een 200 pk diesel.. dan trek je toch behoorlijk weg met je TDI vanwege je hoge koppel



Gebruikersavatar
Carlo
Alfa 916 Junky
Alfa 916 Junky
Berichten: 7695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 22:12

Bericht door Carlo » do feb 28, 2008 15:37

Harold145 schreef:Dat is idd wel zo.. maar als je gaat vergelijken in Pk..

Dus bijvoorbeeld een 200 pk benzine met een 200 pk diesel.. dan trek je toch behoorlijk weg met je TDI vanwege je hoge koppel
Ja het is waar: een standaard TB (motor ontworpen eind '80? / begin '90) heeft 200PK en maar 270Nm, maar is toch sneller dan de 147 JTDm Q2 met zijn 150PK en 305Nm. en dit terwijl de 147 zo'n 120kg minder weegt.

GTV TB: 235km/h en 7.4sec
147 Q2: 208km/h en 8.8sec

Het gaat om de kW! => het vermogen om arbeid te verichten... Hier heeft Stephan van Squadra ook een mooi verhaal over geschreven op zijn site. ;)

Okee: die JTDm twinturbo zal de standaard TB wel de baas zijn. Maar we zijn wel bijna twintig jaar verder inmiddels.



Gebruikersavatar
Frits b
Alfa 916 Junky
Alfa 916 Junky
Berichten: 4891
Lid geworden op: do jun 16, 2005 13:15
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Frits b » do feb 28, 2008 23:41

Carlo schreef:
Harold145 schreef:Dat is idd wel zo.. maar als je gaat vergelijken in Pk..

Dus bijvoorbeeld een 200 pk benzine met een 200 pk diesel.. dan trek je toch behoorlijk weg met je TDI vanwege je hoge koppel
Ja het is waar: een standaard TB (motor ontworpen eind '80? / begin '90) heeft 200PK en maar 270Nm, maar is toch sneller dan de 147 JTDm Q2 met zijn 150PK en 305Nm. en dit terwijl de 147 zo'n 120kg minder weegt.

GTV TB: 235km/h en 7.4sec
147 Q2: 208km/h en 8.8sec

Het gaat om de kW! => het vermogen om arbeid te verichten... Hier heeft Stephan van Squadra ook een mooi verhaal over geschreven op zijn site. ;)

Okee: die JTDm twinturbo zal de standaard TB wel de baas zijn. Maar we zijn wel bijna twintig jaar verder inmiddels.
En al naar de tussen acceleraties gekeken van 60 naar 100 in z'n 3de versnelling? Dat 0 tot 100 gebruik je bijna nooit en je top ook niet.


Giulietta Turbo Savali 185

Avuto:
33 1.3vL, 145Qv, GTV 2.0TS, 155wb1.8TS, 166 2.5 V6, 156GTA Sportwagon, MiTo turbo Savali

Gebruikersavatar
Carlo
Alfa 916 Junky
Alfa 916 Junky
Berichten: 7695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 22:12

Bericht door Carlo » vr feb 29, 2008 13:35

Frits b schreef: En al naar de tussen acceleraties gekeken van 60 naar 100 in z'n 3de versnelling? Dat 0 tot 100 gebruik je bijna nooit en je top ook niet.
Mag 60=>100 sprint ook in 2e versnelling? :-)



Gebruikersavatar
Alfa 33 - GTV
Alfa 916 Junky
Alfa 916 Junky
Berichten: 4191
Lid geworden op: di feb 07, 2006 08:54
Locatie: Veenendaal, Holland

Bericht door Alfa 33 - GTV » vr feb 29, 2008 13:40

Carlo schreef:
Frits b schreef: En al naar de tussen acceleraties gekeken van 60 naar 100 in z'n 3de versnelling? Dat 0 tot 100 gebruik je bijna nooit en je top ook niet.
Mag 60=>100 sprint ook in 2e versnelling? :-)
:) :) is wel iets sneller ja


Yellow Submarine V6 Turbo '97

Ex:
Gtv 2.0 TS 414 Azzurro Nuvola '99 / Alfa 33 1.4 Imola 602 Nero Metalic '93 / Alfa 33 1.4 Imola 130 Rosso Alfa '93

Sjoerd
916 Guru!
916 Guru!
Berichten: 505
Lid geworden op: di mei 23, 2006 18:23

Bericht door Sjoerd » vr jun 06, 2008 02:55

je zult toch gek zijn als je tegenwoordig nog diesel rijdt :P
ik denk dat die Diesel markt straks behoorlijk gaat afnemen ;) en dan zijn het de benzine motors weer die het werk gaan doen



Gebruikersavatar
GA!S
Alfa 916 Junky
Alfa 916 Junky
Berichten: 1719
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 20:08

Bericht door GA!S » vr jun 06, 2008 06:57

Ben benieuwd of de Diesel Evangelisten van hun geloof vallen als de prijs van een liter stookolie hoger wordt dan die van een liter benzine.



GTV6
Newbie
Newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: di sep 04, 2007 23:07
Locatie: wellen

1.9 twinturbo specificaties

Bericht door GTV6 » vr jun 20, 2008 13:24

190 pk bij 4000 toeren en maximum koppel van 400!!! NM bij 2000 toeren.
Gemiddeld verbruik: 5,7 liter
CO: 149mg
0-100km: (1500 kilogram) 7.9 seconden

Toch indrukwekkend nietwaar?



Plaats reactie