Onthulling Alfa 4C Autosalon Geneve

Algemene 916 Register nieuws
Giallo Zoe
916 Guru!
916 Guru!
Contacteer:

Onthulling Alfa 4C Autosalon Geneve

Bericht door Giallo Zoe » vr mar 04, 2011 18:46

Ga maar sparen allemaal! Ik kreeg van een anonieme bron de volgende tekst:

Wereldprimeur: de Alfa Romeo 4C Concept

Op de 81e Internationale Autoshow van Genève beleeft de Alfa Romeo 4C Concept zijn werelddebuut. Een compacte ‘supercar’ met de uitstraling van een echte sportwagen. Hoog in het vaandel staan de waarden van het merk: topprestaties, Italiaanse stijl en een hoogtechnologisch niveau die gezamenlijk borg staan voor optimaal rijplezier en maximale veiligheid.

Het nieuwe concept is gebaseerd op de klassieke formule van een tweepersoons, achterwielaangedreven coupé met middenmotor. De lengte van zo’n vier meter en een wielbasis van minder dan 2,4 meter resulteren in compacte afmetingen en een wendbaar rijgedrag. De duidelijke, onderscheidende carrosserielijnen zijn ook terug te vinden in het interieur, waar het design en de bedieningsapparatuur het sportieve karakter van de Concept weerspiegelen.

Voor de Alfa Romeo 4C Concept zijn technologie en materialen overgenomen van de fameuze 8C Competizione, zoals carbon, aluminium en achterwielaandrijving. Ook is gebruikgemaakt van techniek van Alfa Romeo-modellen die momenteel op de markt leverbaar zijn: de 1.750 turbobenzinemotor met directe injectie, de transmissie met dubbele, droge koppeling ‘Alfa TCT’ en de Alfa DNA selector.
Heel duidelijk, de 4C Concept is één en al Alfa in al zijn genen. Zijn sportwagenkarakter zorgt voor een unieke rijsensatie, zowel op de openbare weg als op het circuit, waar zijn snelheid en bochtengedrag nog beter tot hun recht komen.

Gebaseerd op de ervaring met de Alfa Romeo 8C Competizione- en de 8C Spider-modellen heeft de nieuwe conceptauto, net zoals vele exclusieve superauto’s, achterwielaandrijving met een ultieme, spreekwoordelijke Alfa Romeo-wegligging. Dat is een doelstelling die ook gold voor de 8C Competizione en de 8C Spider en die voornamelijk werd gerealiseerd door hun enorme motorvermogen. Bij de Alfa Romeo 4C Concept ligt de nadruk echter op een laag gewicht, bereikt door het intensieve gebruikmaken van carbon. Het lage gewicht met een gewicht-pk verhouding van nog geen 4 kg/pk resulteert in een uitstekende wegligging en een perfect weggedrag. Het koetswerk is volledig van carbon vervaardigd terwijl voor het onderstel
achter en voor de kreukelzones veelvuldig gebruik is gemaakt van aluminium. Het uiteindelijke resultaat is een belangrijke gewichtsvermindering tot minder dan 850 kg, alsmede de optimalisering van het zwaartepunt. Beide karaktereigenschappen dragen bij aan de prima wegligging, wat met name op bochtige wegen tot uiting komt.

De benaming ‘4C Concept’ verwijst naar het rijplezier dat vooral mogelijk wordt gemaakt door de spectaculaire 1.750 cc turbo viercilinder benzinemotor, die ruim 200 pk levert. Deze motor is in meer extra-sportieve productiemodellen terug te vinden, zoals in de Giulietta Quadrifoglio Verde, en heeft geavanceerde technologieën zoals directe brandstofinjectie, dubbele continu variabele kleptiming, een turbocharger en het revolutionaire controlesysteem dat een turbogat voorkomt.

De motor van de Alfa Romeo 4C Concept, die middenachter is gemonteerd, levert prestaties die vergelijkbaar met of beter zijn dan die van een drielitermotor terwijl het brandstofverbruik de waarden heeft van een compacte viercilindermotor. Deze krachtbron is gekoppeld aan de nieuwe ‘Alfa TCT’ automatische versnellingsbak met dubbele droge koppeling, die enkele maanden geleden is geïntroduceerd in de MiTo. Ook de Giulietta zal binnenkort leverbaar worden met deze transmissie.
De krachtige 1.750 turbo benzinemotor zorgt in de 4C Concept voor een topsnelheid van ruim 250 km/u; de acceleratie van 0 tot 100 km/u neemt slechts 5 seconden in beslag. In de 4C Concept is de Alfa DNA-technologie perfect geïntegreerd, waardoor alle beschikbare technologische systemen worden samengebracht en de competitie-elementen van de Concept, zeker ook vergeleken met zijn concurrenten, volledig tot hun recht komen.

De Alfa Romeo 4C Concept heeft een uiterst verfijnde wielophanging, quadrilateraal vóór en McPherson achter. Deze toepassing zorgt samen met de achterwielaandrijving en de buitengewoon gunstige gewicht/pk-verhouding voor rijplezier op Alfa Romeo-niveau. Daarbij speelt ook de optimale gewichtsverdeling van 40% op de vooras en 60% op de achteras, een belangrijke rol. De Concept is trouw aan de sportieve traditie van het merk, waarbij alle aandacht uitgaat naar wendbaarheid en een ideale gewicht/pk-verhouding, resulterend in een succesvolle wedstrijdauto. Deze aspecten zijn terug te vinden in alle Alfa Romeo-modellen van dit moment.

Deze auto is niet enkel en alleen bedoeld om te schitteren op de autoshow. Goed nieuws voor de liefhebber, hij zal volgend jaar op de markt worden gebracht en zal vervolgens bijdragen aan de wereldwijde groei van Alfa Romeo. *O*
Bijlagen
IMG00045-20110301-0808.jpg
110301_AR_4CConcept_02.jpg
110301_AR_4CConcept_03.jpg
110301_AR_4CConcept_01.jpg

One life, live it, love it!
916 loos...
RZ nr 91 ('92) & MiTo 1.3 JTDm Squadra ('11).
Classic RR V8('71) & LR Discovery3 TDV6 HSE
www.vdtgroep.com

davidek
Alfa 916 Junky
Alfa 916 Junky

Bericht door davidek » vr mar 04, 2011 19:49

Waar jij woont komt het nieuws altijd 3 dagen later binnen :? :? _O-

Bonox
916 Guru!
916 Guru!

Bericht door Bonox » vr mar 04, 2011 19:57

jowi
Alfa 916 Junky
Alfa 916 Junky

Bericht door jowi » vr mar 04, 2011 20:12

Van een 'anonieme bron' ook nog eens, nou nou (B)

Giallo Zoe
916 Guru!
916 Guru!
Contacteer:

Bericht door Giallo Zoe » vr mar 04, 2011 20:49

Tja waar ik woon is het carnaval al begonnen! (B)

One life, live it, love it!
916 loos...
RZ nr 91 ('92) & MiTo 1.3 JTDm Squadra ('11).
Classic RR V8('71) & LR Discovery3 TDV6 HSE
www.vdtgroep.com

ruby
Alfa 916 Junky
Alfa 916 Junky

Bericht door ruby » vr mar 04, 2011 21:26

gelukkig hoef ik niet te sparen, ik wordt niet warm van dit karretje ;)
geef mij maar de xbow zonder deze koets :twisted:

gbinsb
916 Guru!
916 Guru!

Bericht door gbinsb » za mar 05, 2011 11:51

Ik heb haar afgelopen donderdag in het echt mogen zien :)
Bijlagen
4c
4c
IMG_5254.JPG
IMG_5259.JPG
IMG_5262.JPG

pinin

Bericht door pinin » za mar 05, 2011 14:19

gbinsb schreef:Ik heb haar afgelopen donderdag in het echt mogen zien :)
En hoe is het IRL? want ik vind hem niet zo mooi en des Alfa tot nu toe. Maar RWD en 850kg is te gek.

Salquenen
Alfa 916 Junky
Alfa 916 Junky
Contacteer:

Bericht door Salquenen » za mar 05, 2011 14:33

Dat wil ik ook wel weten.... En ik hou wél van Lotus.... ;)

Alfa Romeo MiTo 1.4 Turbo
Alfa Romeo GTV
Audi S6

Buell Brommert

[ external image ]

MilleMiglia
916 Guru!
916 Guru!

Bericht door MilleMiglia » do mar 10, 2011 15:55

Live gezien: super! Gaaf karretje en geeft meteen helemaal het Alfa-gevoel. Echt een 8C-baby, maar je kunt slechtere grote voorbeelden hebben. Héél gaaf zijn de scherpe vouwen in de voorklep. Tja, is natuurlijk geen motorkap. Ook gaaf is het kijkje door de achterruit naar het blok. Wat ik van het dashboard kon zien door het raampje, kon me minder bekoren.

Matte lak zou best eens kunnen komen doordat de carrosserie van koolstofvezel versterkt materiaal is. Dat is moeilijk vlak te krijgen - glans accentueert dit.

Echt hebbedingetje, maar meer een leuke auto voor erbij en opvolger van de historische Giulia TZ, dan van onze 916. Die gebruik je in principe voor dagelijks verkeer. Lijkt me bij de 4C wel mogelijk, maar wel meer compromissen sluiten.

Gaaf dat 'ie komt!

En nu deze nog :x
Bijlagen
Alfa-Romeo-2uettottanta-Concept-Pininfarina-Side.jpg

jowi
Alfa 916 Junky
Alfa 916 Junky

Bericht door jowi » do mar 10, 2011 17:15

Oh oh oh... die 2uettottanta, wat een elegante verschijning, dat is toch echt 100x mooier dan dat vatsige middenmotor varkentje... wat is varken in het Italiaans? Porco? Dan noem ik de 4C vanaf nu De Alfa Romeo Porco :x

joost1990
Alfa 916 Junky
Alfa 916 Junky

Bericht door joost1990 » do mar 10, 2011 17:24

_O-

Wel erg mooi inderdaad die 2uettottanta.
In welk segment zou deze auto moeten concurreren?
Laatst gewijzigd door 1 op joost1990;, 0 keer totaal gewijzigd

joris
Alfa 916 Junky
Alfa 916 Junky
Contacteer:

Bericht door joris » do mar 10, 2011 17:26

haha porco!

ik verkies de 2uettottanta ook mijlenver boven deze 4c al vind ik het zeker geen lelijke auto! achterlichten van de mito erin en die neus nog even corrigeren! ik zal me er niet in schamen in ieder geval :P

- Alfa 159 Jtd-m Ti Nero Carbonio

Ex :
- Alfa Gt Jtd-m Q2 Nero Carbonio
- Alfa Spider V6 Red style Nero Sportiva / Cup

www.alfa916register.nl/916/album.php?user_id=621

Jasper
Alfa 916 Junky
Alfa 916 Junky
Contacteer:

Bericht door Jasper » do mar 10, 2011 18:52

2uettottanta is zooo veel beter :twisted:
Design is daar echt te zien, heb geen negatief woord gezien op meerdere sites!

''The true story is, Alfa is never ever boring''

Alfa Spider 3.0 V6 L Garage

Sjoerd
916 Guru!
916 Guru!

Bericht door Sjoerd » do mar 10, 2011 21:42

Nog ff wachten het is nog een concept.
Vind hem iig geslaagt 8)

Plaats reactie