Pagina 15 van 18

Geplaatst: do sep 19, 2013 18:20
door joost1990
Tosoni schreef:op autoedizione is meer video materiaal te vinden.

http://www.autoedizione.nl/fantastisch- ... l-alfa-4c/

Ik moet wel tot mijn spijt bekennen dat ik hem echt als een natte krant vind klinken... Ben bng dt een aftermarket uitlaat weinig eraan kan doen ivm de turbo's...
Ik vind het persoonlijk wel een lekker geluid, zeker voor een 4 cilinder! Zou willen dat mijn Spider straks ook zo klinkt maar dat zal wel niet :P

Geplaatst: vr sep 20, 2013 13:16
door Nasa
http://www.autoedizione.nl/alfa-romeo-4 ... rburgring/

Mooie tijd! En kostprijs van de 4C is blijkbaar 'maar' € 51.500 in België :P

Geplaatst: vr sep 20, 2013 14:40
door pieterb
Volgens telegraaf morgen op autovisie.nl een filmpje over de 4C.
Pieter.

Geplaatst: za sep 21, 2013 07:36
door Hanalfa
Poster binnen,

[ external image ]

Geplaatst: za sep 21, 2013 09:19
door AlfaTim
Nice, waar heb je die vandaan? :)

Geplaatst: za sep 21, 2013 12:44
door drees62
AlfaTim schreef:Nice, waar heb je die vandaan? :)
Kun je aanvragen bij AR NL, heb 'm ook al een tijdje in huis.
Han weet vast de link nog wel.

Geplaatst: za sep 21, 2013 12:49
door Maarten916

Geplaatst: za sep 21, 2013 15:27
door Hanalfa
Grazie,


Maar ook hier weer genieten,

http://youtu.be/wBLGnBLQyVw

http://www.autoblog.nl/nieuws/...o-4c-59624


Toch wel een van de mooiste presentaties, !

En met name die op de poster staat, rechts boven.


WE 4C A LEGEND.


Geniaal wie deze Quote bedacht heeft,. _O_

[ external image ]


Ja, je moet er even over nadenken,.!?

Geplaatst: do okt 17, 2013 14:32
door pieterb
Vandaag stukje over de 4 C in Groninger dagblad zie pdf

Ook een echt mooie brochure van de 4 C gevonden op http://www.alfaromeodownload.nl/# brochures en een prijslijst staan erop.
In de prijslijst kun je vinden dat een sportuitlaat, racebanden en leren stoelen allemaal een optie zijn, is gauw 8 duizend duurder.

Zie je z'n motor muis je decibellen meten en bleren veel te hoog, en dan kunnen zeggen "sorry agent maar uitlaat is fabriekaf geleverd".

Omdat dit soort folders vaak na verloop verdwijnen van het internet ook maar als PDF bij gevoegd.
Even weer een nieuwe keukenrol tegen het kwijlen pakken.

Pieter.

Geplaatst: do okt 17, 2013 15:04
door jowi
Grappig, airco is een gratis optie ;) standaard dus GEEN airco. Moet je echt expliciet aangeven.
Ding heeft ook geen stuurbekrachtiging trouwens, weet niet of mensen dat weten?

Het is echt een race auto pur sang, totaal niet te vergelijken met (het gebruik van) een GTV. Absoluut geen vervanger, en absoluut geen min of meer praktische daily driver lijkt me... Tenzij je een circuit bezit...

Geplaatst: do okt 17, 2013 15:18
door Veloce
Dat trucje is puur om het basisgewicht zo laag mogelijk te krijgen. (ook marketingtechnisch wel slim dus) Zelfs een grote kans dat de 4C uiteindelijk niet eens zonder airco te bestellen zal zijn!

Vroeger zag je dat ook wel eens. De aloude Bertone was ook als 2- en 4-zitter te krijgen volgens de prijslijsten. Maar een versie zonder achterbank heeft nog nooit iemand gezien. (los van de race-versies) Was puur gedaan voor de homologatie van het model.

Geplaatst: do okt 17, 2013 17:09
door Fré
jowi schreef:Grappig, airco is een gratis optie ;) standaard dus GEEN airco. Moet je echt expliciet aangeven.
Ding heeft ook geen stuurbekrachtiging trouwens, weet niet of mensen dat weten?

Het is echt een race auto pur sang, totaal niet te vergelijken met (het gebruik van) een GTV. Absoluut geen vervanger, en absoluut geen min of meer praktische daily driver lijkt me... Tenzij je een circuit bezit...

Stuurbekrachtiging heb je echt niet nodig met 900 kg en een gewichtsverhouding van 40/60 F/R. De voorkant is lucht genoeg en je hebt veel meer voeling met de weg dan wanneer je wel een servo hebt.



En airco, zet je toch je raam open en je geeft wat meer gas 8)

Geplaatst: do okt 17, 2013 17:21
door jowi
Ik zeg toch ook niet dat het raar is, of dat ik het nodig heb? ;)
Ik constateeer alleen dat eea niet aanwezig is. De reden is natuurlijk duidelijk, dit is een volbloed racer, geen snelweg kilometervreter.

Ik begreep wel uit de rij ervaringen dat sturen veel gevoel heeft, maar dat het ondanks het lage gewicht erg zwaar is, en dus hard werken. Maar goed, we wisten al dat het geen normale, "luxe" auto met sportieve ondertoon is a la GTV maar een puur, hard, spartaans race monstertje voor op het circuit. Alles is daar op gebouwd. Deze auto ga je alleen op SS en clubdagen etc tegenkomen, niet op de snelweg.

Geplaatst: do okt 17, 2013 18:24
door Fré
Ik bedoel daarmee dat het perfect te gebruiken is als dagelijks vervoer. Als je je wielen stilstaand wil verdraaien zal het zeker even wat meer werken zijn maar nog steeds geen ramp hoor.

Mijn BX heeft ook geen servo en die heeft de motor voorin liggen dus daar zit nog wat meer gewicht op de wielen. Geen enkel probleem. Je moet alleen even wat meer je gezond verstand gebruiken als je gaat parkeren.


Ik denk sowieso dat de doelgroep niet wakker ligt van "praktisch voor dagelijks gebruik". Ze zit in dezelfde categorie als de Lotussen en die worden door sommigen ook dagelijks gebruikt terwijl dat nu niet bepaald de meest praktische wagen is.
De GTV is dat voor mij ook niet. Kwestie van waar de prioriteiten liggen ;)

Geplaatst: do okt 17, 2013 18:41
door jowi
Er zit nogal een verschil in of jij het voor dagelijks gebruik inzet, en of het daar ook echt voor bedoeld is. Met wat moeite kun je een F1 auto ook wel als dagelijks vervoer inzetten.

Over de doelgroep ben ik het wel met je eens. Al vemoed ik dat velen hier de 4C ooit als vervanger van hun Spider of GTV denken te hebben, en dat is het domweg niet...

Als autoliefhebber zou ik er wel 1 willen, als dagelijks vervoermiddel moet ik er niet aan denken...