F1

BTCC, DTM, F1 of Alfa Romeo challenge? Dan is dit het forum om het te plaatsen.

TIM.NL
916 Guru!
916 Guru!

Bericht door TIM.NL » wo okt 31, 2012 15:49

Ik vraag me af hoe ze Lewis er uit gaan schrijven :)

Lamosca
Alfa 916 Junky
Alfa 916 Junky
Contacteer:

Bericht door Lamosca » wo okt 31, 2012 15:58

TIM.NL schreef:Ik vraag me af hoe ze Lewis er uit gaan schrijven :)
Dat wordt vast leuk ja. Mag van mij best een beetje grof gebeuren. Ik ben geen Hamilton fan eerlijk gezegd.

Fré
Alfa 916 Junky
Alfa 916 Junky

Bericht door Fré » wo okt 31, 2012 19:08

Mja , Hamilton.

Ik heb een hekel aan zijn fashion-boy gedoe, afgelopen weekend ook met zijn zonnebril op net na de kwalificatie. Het is toch racen en geen modeshow van Prada 8)7

Aan de andere kant heeft hij wel een killer-instinct en gaat hij er wel voor, als hij zijn boxershort van Björn Borg aan heeft natuurlijk :). Anders gaat ie huilie huilie doen op Twitter.

Henk
Alfa 916 Junky
Alfa 916 Junky

Bericht door Henk » wo okt 31, 2012 19:29

Ik ben al jaaaaren fan van Kimmie Raikkonen.

Hard rijden met de snelste auto is geen kunst zoals Vettel en Webber dat doen.

Vr gr Henk,
Kimmie wil alleen liefst niet op het podium staan want dan moet hij praten. :wink:

1999 GTV 3.0 V6 24v - Blu Vela

Lamosca
Alfa 916 Junky
Alfa 916 Junky
Contacteer:

Bericht door Lamosca » wo okt 31, 2012 21:51

Henk schreef:Ik ben al jaaaaren fan van Kimmie Raikkonen.

Vr gr Henk,
Kimmie wil alleen liefst niet op het podium staan want dan moet hij praten. :wink:
Heeft briliant droog gevoel voor humor en Kimi houdt trouwens ook van een stevige borrel op z'n tijd Henk. (B)

Mijn favoriete coureur aller tijden is Jean Alesi, heeft maar één GP gewonnen uiteindelijk, maar onvergetelijk wat hij kon doen in de regen met de mooist klinkende F1 Ferrari V12 ooit. *O* Tot het onvermijdelijke moment dat het apparaat zichzelf weer eens opblies. -O-

Veloce
Alfa 916 Junky
Alfa 916 Junky
Contacteer:

Bericht door Veloce » wo okt 31, 2012 22:14

Hamilton moet ik ook niet zo veel van hebben, inderdaad beetje te veel style-boy.
Het liefste zie ik Alonso en Raikkonen, gewoon 2 gasten die ontzettend goed kunnen rijden en niet alleen maar bezig zijn met hun imago en knaken.
Raikkonen kapt er gewoon even mee omdat hij geen zin meer in het mediacircus heeft en gaat het Finse Rallykampioenschap rijden, prachtig toch!

Vettel is zeker een hele goede en grote, maar wil heb ook eens in een mindere auto zien. Ben wel benieuwd wat hij dan klaar speelt. Alonso heeft dit jaar dus laten zien dat hij met een technisch inferieure wagen (en wat mazzel) gewoon bovenin kan meestrijden.

Alesi was ook één van mijn favorieten. Beetje agressieve rijstijl, je zag 'm regelmatig de achterkant van de auto even laten zetten door iets te hard de bocht in te gaan. Geweldig om te zien.
Man, en dan die fantastische Ferrari's met platte 12-cylinder. Ik ben nog regelmatig naar de historische F1 gaan kijken en dan is echt genoeten. De auto waarmee het bij mij mee begon was toch de F92AT (uit'92), F93 ('93) en F412T ('94), het einde van het 12-cylindertijdperk.

Mijn eerste modelauto ooit was overigens de Lotus 99T uit '87 van Senna in dat gave Camel-geel/blauw. Ik heb 't model nog steeds hier staan, inmiddels 25 jaar oud.

[ external image ]

'65 Giulia 1600 Super
'03 156 3.2 GTA SW

Arrivederci:
GTV 3.0 V6 24v '98
Giulia Super '74 & '76
75 TS '88 & '89 & 75 TB '87
Alfetta 2.0 Berlina '81
Spider 2.0 Veloce '86
155 2.5 V6 12v Savali '92
164 2.0 V6 TB '95
166 2.0TS '98

Fré
Alfa 916 Junky
Alfa 916 Junky

Bericht door Fré » wo okt 31, 2012 22:18

Lamosca schreef:
Henk schreef:Ik ben al jaaaaren fan van Kimmie Raikkonen.

Vr gr Henk,
Heeft briliant droog gevoel voor humor en Kimi houdt trouwens ook van een stevige borrel op z'n tijd Henk. (B)
En niet te vergeten ijsjes :P!
Mijn favoriete coureur aller tijden is Jean Alesi, heeft maar één GP gewonnen uiteindelijk, maar onvergetelijk wat hij kon doen in de regen met de mooist klinkende F1 Ferrari V12 ooit. *O* Tot het onvermijdelijke moment dat het apparaat zichzelf weer eens opblies. -O-
Alesi :? Die vent kon nog geen deuk in een pak boter rijden. Er zijn er genoeg die goed kunnen rijden in de regen en ook onder andere omstandigheden. Als je dan toch voor een Fransman gaat doe dan op z'n minst Prost. Daar valt nog het één en ander voor te zeggen maar Alesi.

Wat betreft die V12 moet ik je wel groot gelijk geven. Waar is de tijd. 2014 krijgen we een (1.6)V6 met turbo, wie heeft die setup in godsnaam ooit bedacht :roll: Leuk voor een Alfa maar voor een F1 racekar. Geef mij die V12 maar hoor.
Op een ander forum hebben vinden we dat ze de reglementen omtrent de motors wat meer open moeten trekken. Geef ze gewoon een bepaalde hoeveelheid benzine(/energie) en laat de teams het zelf uitvogelen of ze met een V6, 4 pitter boxer, V12, V8, ... rijden. Als je e een bepaalde hoeveelheid energie geeft kan je het zelfs opentrekken naar waterstof etc. Wel een ban op diesel uiteraard. Die 3de rangs brandstof hoort in de F1 niet thuis [-X
Dan ga je terug wat nuttige ontwikkeling krijgen en doet ieder team wat zij het beste vinden. De F1 wordt stilaan een standaard raceklasse :(

Alonso moet ik op zich niet zo veel van weten maar die man kan verdomme wel een stuk rijden. Op dit moment gewoon de beste die er rond toert. Wat die met die inferieure Ferrari nog uit de brand weet te slepen. Dat verdient best wat respect. De McLaren en de Red Bull zijn al een heel jaar beter dan die Ferrari en de Lotus zit hen op de hielen en toch weet die er nog wat van te maken.
Al vrees ik wel dat het Vettel gaat worden dit jaar. Niet volledig onverdiend want hij kan best goed rijden, niet alleen dankzij de Red Bull maar Alonso verdient het dit jaar toch meer naar mijn mening.

Veloce
Alfa 916 Junky
Alfa 916 Junky
Contacteer:

Bericht door Veloce » wo okt 31, 2012 22:30

Ooit al eens beelden uit de jaren 70 en 80 gezien? Turbospektakel tot in de gloria, ook V6's toen.
Maar één groot verschil, die dingen persten er door een loeigrote turbo gewoon 1300pk uit in kwalificatietrim en gingen dus vaak stuk en waren in de regen gewoon onbestuurbaar.
Dat zie ik nu dus niet meer gebeuren door al die regeltjes. Tevens moeten ze een x aantal races meegaan, dus o pde limiet afstellen gaat niet meer lukken. Die 1300pk zouden ze anders nu met gemak uit dat atmosferisch 8-pittertje halen.

Kijk dit filmpje maar eens, dan die je hoe hard ze moesten werken om zo'n apparaat een beetje in een rechte lijn te laten gaan: http://youtu.be/yCQuv8912Fw

Maar toch hoor ik liever een atmosferisch blok, al klinken de huidige V8's al wat lafjes in vergelijking met de oude V10's.

'65 Giulia 1600 Super
'03 156 3.2 GTA SW

Arrivederci:
GTV 3.0 V6 24v '98
Giulia Super '74 & '76
Alfetta 2.0 Berlina '81
Spider 2.0 Veloce '86
164 2.0 V6 TB '95
166 2.0TS '98

Lamosca
Alfa 916 Junky
Alfa 916 Junky
Contacteer:

Bericht door Lamosca » wo okt 31, 2012 22:32

Veloce schreef:Hamilton moet ik ook niet zo veel van hebben, inderdaad beetje te veel style-boy.
Het liefste zie ik Alonso en Raikkonen, gewoon 2 gasten die ontzettend goed kunnen rijden en niet alleen maar bezig zijn met hun imago en knaken.
Raikkonen kapt er gewoon even mee omdat hij geen zin meer in het mediacircus heeft en gaat het Finse Rallykampioenschap rijden, prachtig toch!

Vettel is zeker een hele goede en grote, maar wil heb ook eens in een mindere auto zien. Ben wel benieuwd wat hij dan klaar speelt. Alonso heeft dit jaar dus laten zien dat hij met een technisch inferieure wagen (en wat mazzel) gewoon bovenin kan meestrijden.

Alesi was ook één van mijn favorieten. Beetje agressieve rijstijl, je zag 'm regelmatig de achterkant van de auto even laten zetten door iets te hard de bocht in te gaan. Geweldig om te zien.
Man, en dan die fantastische Ferrari's met platte 12-cylinder. Ik ben nog regelmatig naar de historische F1 gaan kijken en dan is echt genoeten. De auto waarmee het bij mij mee begon was toch de F92AT (uit'92), F93 ('93) en F412T ('94), het einde van het 12-cylindertijdperk.

Mijn eerste modelauto ooit was overigens de Lotus 99T uit '87 van Senna in dat gave Camel-geel/blauw. Ik heb 't model nog steeds hier staan, inmiddels 25 jaar oud.

[ external image ]
Ah een medestander!,.. Leuk. Ik heb ook veel GP's bezocht in Europa door de jaren heen en bezoek ook Historische races. Het geluid van de V12's komt nooit meer terug. De huidige 2,4 V8's klinken al een stuk minder dan vroegah. Maar binnenkort wordt het nog erger en krijgen we die turbo stofzuigers weer.

In de Endurance racerij is het al jaren armoede met de Audi diesels en Hybride rommel. Toch ga ik daar ook vrijwel ieder jaar naar toe, maar dan vooral voor de sfeer, drank en Crazy friday.

Fré
Alfa 916 Junky
Alfa 916 Junky

Bericht door Fré » wo okt 31, 2012 22:35

Ik weet dat ze genoeg power uit die turbo blokjes konden halen. Ik dacht zelfs tot 1600pk. Dat is best crimineel. BMW gebruikte ook blokken uit de gewone straatauto's die minstens 100.000km achter de rug hadden.
Probleem met zo'n 1.6TB blok is niet de pk's maar het geluid. Die Ferrari V12 is gewoon ongeëvenaard wat betreft sound en het is heel spijtig dat dat niet meer te horen is.

Veloce
Alfa 916 Junky
Alfa 916 Junky
Contacteer:

Bericht door Veloce » wo okt 31, 2012 22:38

Als je trouwens eens een avond niks te doen hebt moet jedeze docu eens kijken. 2 afleveringen van 50min maar zeer leerzaam om het turbotijdperk. Ook schitterend om te zien hoe toen alles ontworpen en gemaakt werd met primitieve computers enzo.

Deel 1: https://www.youtube.com/watch?v=xbB1qwhKaaE

Deel 2: http://youtu.be/gqfVAGOaGEc (met halverwege Ross Brawn als jonge twintiger :D )

'65 Giulia 1600 Super
'03 156 3.2 GTA SW

Arrivederci:
GTV 3.0 V6 24v '98
Giulia Super '74 & '76
Alfetta 2.0 Berlina '81
Spider 2.0 Veloce '86
164 2.0 V6 TB '95
166 2.0TS '98

Lamosca
Alfa 916 Junky
Alfa 916 Junky
Contacteer:

Bericht door Lamosca » wo okt 31, 2012 22:54

Veloce schreef:Als je trouwens eens een avond niks te doen hebt moet jedeze docu eens kijken. 2 afleveringen van 50min maar zeer leerzaam om het turbotijdperk. Ook schitterend om te zien hoe toen alles ontworpen en gemaakt werd met primitieve computers enzo.

Deel 1: https://www.youtube.com/watch?v=xbB1qwhKaaE

Deel 2: http://youtu.be/gqfVAGOaGEc (met halverwege Ross Brawn als jonge twintiger :D )
Leuk, ik zal ze eens gaan bekijken.

Ook altijd weer mooi om terug te zien is het mooiste gevecht in de F1 ooit. tussen Gilles Villeneuve en René Arnoux 1979. (heb ik inmiddels tig keer gezien en blijft schitterend.)

Fré
Alfa 916 Junky
Alfa 916 Junky

Bericht door Fré » do nov 01, 2012 01:47

Nog een "leuke" documentaire van de BBC is "The Killer Years". Op youtube vind ik enkel de trailer de volledige versie is wel op internet te vinden. Die documentaire heeft z'n titel zeker niet gestolen.

Fré
Alfa 916 Junky
Alfa 916 Junky

Bericht door Fré » di nov 06, 2012 19:04

Was eindelijk eens een deftige race in die zandbak. Alleen spijtig dat Vettel nog 3de was. Het had beter geweest dat hij wat minder punten gepakt had want die RB rijdt rondjes rond die Ferrari.

Ik hoop dat het circuit in Austin de RB's niet goed ligt. In Brazilië doet Ferrari het ook altijd goed dus fingers crossed. Ondanks dat ik geen echte Alonso fan ben is hij momenteel wel de beste rijder en als je ziet wat hij dit jaar al met die Ferrari gepresteerd heeft zou hij terecht WK zijn.

jowi
Alfa 916 Junky
Alfa 916 Junky

Bericht door jowi » di nov 06, 2012 19:20

Wat me opviel, ik dacht altijd dat F1 auto's schijfremmen hadden? Maar als ze een wiel wisselen zie je alleen een soort trommel? Hoe zit dat?

Plaats reactie