F1

BTCC, DTM, F1 of Alfa Romeo challenge? Dan is dit het forum om het te plaatsen.

Gebruikersavatar
Fré
Alfa 916 Junky
Alfa 916 Junky
Berichten: 1847
Lid geworden op: zo jan 16, 2011 15:49
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Fré » do jan 30, 2014 14:46

De toerentallen waar ze nu met rondrijden zouden rond de 10.000 rpm max zitten. Ze hebben dus nog wat te gaan.


Conclusie die we nu wel al kunnen stellen is dat ze met een flink probleem zitten bij Red Bull. Vettel is deze ochtend de baan op gegaan maar na enkele bochten was de RB weeral aan het roken. De motor en ERS zou te dicht op elkaar gepakt zitten wat flink wat problemen oplevert.

Ferrari en Mercedes lijken het redelijk goed te doen :)



Mercedes vs Renault motor :x


Alfa Romeo GTV 2.0 V6 Turbo - 1996
Fiat Punto 1.4 - 2014
Citroën BX 1.6 RS - 1991

Gebruikersavatar
Fré
Alfa 916 Junky
Alfa 916 Junky
Berichten: 1847
Lid geworden op: zo jan 16, 2011 15:49
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Fré » vr mar 07, 2014 19:05

En sinds gisteren officieel, Williams Martini Racing *O*


[ external image ]


Al ben ik wel meer fan van volgende livery

[ external image ]

of deze

[ external image ]


:9~


Alfa Romeo GTV 2.0 V6 Turbo - 1996
Fiat Punto 1.4 - 2014
Citroën BX 1.6 RS - 1991

Gebruikersavatar
Lamosca
Alfa 916 Junky
Alfa 916 Junky
Berichten: 3790
Lid geworden op: zo nov 09, 2008 10:43
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Bericht door Lamosca » vr mar 07, 2014 19:23

Hoe het aankomend seizoen ook moge verlopen?, Williams krijgt wmb alvast de prijs voor coolste livery 2014! 8)

Update: http://youtu.be/gWdUNXEfykg



Gebruikersavatar
AlfaTim
Alfa 916 Junky
Alfa 916 Junky
Berichten: 1311
Lid geworden op: za mar 30, 2013 08:50
Locatie: Horst

Bericht door AlfaTim » vr mar 07, 2014 20:26

Erg mooi zo!
Doet me denken aan alle Martini racers vroeger.



Gebruikersavatar
Lamosca
Alfa 916 Junky
Alfa 916 Junky
Berichten: 3790
Lid geworden op: zo nov 09, 2008 10:43
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Bericht door Lamosca » do mar 20, 2014 10:32

Tja, we waren er al bang voor. Het geluid van de nieuwe F1 Turbo/elektro stofzuigers. Hier de rechtstreekse vergelijking;

De seizoensopener in Australië 2013 vs 2014, http://www.zie.nl/video/sport/Vergelijk ... fzxetf4khp

Ze zijn weliswaar ongeveer vergelijkbaar snel, maar het is de manier waarop. -O-



Gebruikersavatar
Ruurdalgra
Member
Member
Berichten: 102
Lid geworden op: za aug 24, 2013 13:26
Locatie: Oudkerk

Bericht door Ruurdalgra » do mar 20, 2014 12:06

Ik vind ut schandalig!


Alfa Romeo GTV 2.0 16v turbo

Gebruikersavatar
jokingotto
916 Guru!
916 Guru!
Berichten: 873
Lid geworden op: wo nov 18, 2009 20:27

Bericht door jokingotto » do mar 20, 2014 12:33

Niet alleen de GTV V6 TB kampt dus met dit issue :P
Da's dan wel weer een troost....


916 Spider 2.0 TS Lusso, Savali MiTo 1.4 16v MultiAir TB Quadrifoglio Verde
ex GTV 2.0 V6 TB, 166 2.5 V6 Sporttronic, 147 JTD, 147 1.6 Veloce, Lancia Lybra SW JTD, Alfa 156 SW 1.9 JTD 16v

Gebruikersavatar
Lamosca
Alfa 916 Junky
Alfa 916 Junky
Berichten: 3790
Lid geworden op: zo nov 09, 2008 10:43
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Bericht door Lamosca » do mar 20, 2014 13:53

jokingotto schreef:Niet alleen de GTV V6 TB kampt dus met dit issue :P
Da's dan wel weer een troost....
Ha, ha, Inderdaad Chris. De TB heeft weer andere fijne kwaliteiten.
Maar als motorgeluid junky gaat er voor mij niets boven hoogtoerig atmosferisch! :P



Gebruikersavatar
Parboman
Alfa 916 Junky
Alfa 916 Junky
Berichten: 1175
Lid geworden op: ma jan 14, 2013 21:04
Locatie: Pey-Echt

Bericht door Parboman » do mar 20, 2014 20:49

Ze klinken erg "hol" :?


Grtz, Erik

Alfa Romeo Spider 2.0 TS 1999
Alfa Romeo 166 2.5 V6 sportronic 1999
Fiat 500 twinair turbo automaat 2016
BMW R850 RT 2001
Ducati Multistrada 950 2017

Gebruikersavatar
Tosoni
Alfa 916 Junky
Alfa 916 Junky
Berichten: 5942
Lid geworden op: zo aug 26, 2012 01:52
Locatie: Landsmeer

Bericht door Tosoni » zo mar 23, 2014 15:42

Ik keek vroeger altijd graag naar de F1. Alleen de laatste jaren gaat het wel steeds verder met de reglementen. Paar jaar geleden werd het al ineens een stuk lelijker door alles smaller aan de achterkant en breed aan de voorkant te maken. En nu zijn het wat mij betreft gewoon stofzuigers op steroïden. Voor mij zal er wel wat moeten veranderen om het nog te blijven volgen. Moet ook zeggen, nu je er een betaald pakket voor nodig hebt, er door mij al een heel stuk minder gekeken wordt.

Maar er is nog een beetje hoop want gelukkig zijn we niet alleen in de mening dat het nergens naar klinkt. Ome Bernie is er ook niet happy mee.

Maar nu vraag ik me af, hoe klonken de 1.5 turbo blokken van vroeger dan? Kan nergens een goed voorbeeld vinden... Naar mijn idee waren die heftiger kwa geluid. Naja niet alleen kwa geluid! :x


Cordiali saluti, Branco.

==================

Voor de fun:
2001 Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24v - GTV348
1997 Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24v Trackday - GTV500

Daily:
2009 Alfa Romeo MiTo 1.4TB 155pk Distinctive

Maarten916
Alfa 916 Junky
Alfa 916 Junky
Berichten: 3418
Lid geworden op: di jul 30, 2013 22:47
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Maarten916 » zo mar 23, 2014 15:47

Tosoni schreef:Maar nu vraag ik me af, hoe klonken de 1.5 turbo blokken van vroeger dan? Kan nergens een goed voorbeeld vinden... Naar mijn idee waren die heftiger kwa geluid. Naja niet alleen kwa geluid! :x
Zoiets?:

https://www.youtube.com/watch?v=4JIXPqgwQHk



Gebruikersavatar
Tosoni
Alfa 916 Junky
Alfa 916 Junky
Berichten: 5942
Lid geworden op: zo aug 26, 2012 01:52
Locatie: Landsmeer

Bericht door Tosoni » zo mar 23, 2014 16:02

Ja die had ik ook gevonden, maar kreeg niet echt een beeld wat de turbo was en welke de gewone NA. Op zich is dat natuurlijk al een goede indicatie van hoe ze toen klonken natuurlijk...

Beter dan nu in ieder geval! :wink:


Cordiali saluti, Branco.

==================

Voor de fun:
2001 Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24v - GTV348
1997 Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24v Trackday - GTV500

Daily:
2009 Alfa Romeo MiTo 1.4TB 155pk Distinctive

Jurgen62
Senior Member
Senior Member
Berichten: 206
Lid geworden op: ma nov 04, 2013 20:05
Locatie: Leersum

Bericht door Jurgen62 » ma mar 24, 2014 18:22

Maarten916 schreef:
Tosoni schreef:Maar nu vraag ik me af, hoe klonken de 1.5 turbo blokken van vroeger dan? Kan nergens een goed voorbeeld vinden... Naar mijn idee waren die heftiger kwa geluid. Naja niet alleen kwa geluid! :x
Zoiets?:

https://www.youtube.com/watch?v=4JIXPqgwQHk
Gaaf! Met commentaar van de legendarische Murray Walker! Wie kent hem nog? :D



Gebruikersavatar
Fré
Alfa 916 Junky
Alfa 916 Junky
Berichten: 1847
Lid geworden op: zo jan 16, 2011 15:49
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Fré » vr mar 28, 2014 17:49

Ik heb vandaag de testsessies kunnen volgen en ik moet zeggen dat het geluid me redelijk beviel. In Australië wel opgelet maar ook weer niet door de onzedige tijdstippen :roll:
Oké, het geluid is in de verste verte niet te vergelijken met een V12/V10/V8 (maar het komt best in de buurt van mijn TB :P) maar om het daarom maar verticaal te klasseren en de F1 de rug toe te keren, nee. Zeker niet.
In Australië zijn ze ook niet over de 12.700 rpm geweest en de Renault blokken hebben zelfs de 12.000 rpm niet gezien. Al heeft die ook te maken met die achterlijke maximale fuel injectie van 100 kg/u. Zowat de enige nieuwe regel die ze echt per direct mogen weggooien. Gewoon 100kg fuel en hoe ze die gebruiken zou niet uit mogen maken.
Het optimale toerental (verbruik/power) ligt ook rond de 10.000 à 11.000 rpm dus waarom zouden ze naar de 15.000 rpm doortrekken? Beetje zinloos op dit moment.

Als je dan ook nog eens kijkt wat er op het circuit gebeurd door de wijzigingen dan ben ik best wel fan van het nieuwe concept. KERS vorig jaar was gewoon triestig. 6,7 Seconden was gewoon te zot voor woorden. Nu kunnen ze 1/3 van het circuit gebruik maken van die extra power. In de eerste sessie deze ochtend was het dus ook één drift- en slip-feest. De rijders moeten nu eindelijk weer eens rijden en sturen i.p.v. dat die wagen als een blok op het circuit ligt.

Je ziet dan ook nog eens dat de constructeurs die technologie aan het implementeren zijn in hun auto's en dat is ook weer al even geleden dat er echt technologie naar zowel de supercars als de gewone personenwagens is gegaan. De kans dat er dus extra geld komt van de constructeurs is reëel. Zie naar Honda die volgend jaar ook terug komt omdat het voor hun terug interessant is.
Dan krijgen we terug McLaren-Honda wat best wel prachtige nostalgie is. Martini is ook aan het meespelen. Als nu Ferrari die vleugels nog eens zwart gaat schilderen gaan we nog ergens geraken met de F1 :)!

De banden doen het ook heel goed wat mij betreft. Niet te veel, niet te weinig grip. Slijtage zit goed en een pak minder van die achterlijke marbles op de baan.

De snelheid is ook meer dan oké. Door het verkleinen van de vleugels is de kans reëel dat we op Monza terug snelheden krijgen die F1 waardig zijn. 360/u zou zeker haalbaar moeten zijn. De teams verwachten ook dat ze tegen het einde van het seizoen 3 à 4 seconden per ronde sneller gaan zijn dan nu. Niet onbegrijpelijk met allemaal die nieuwe technologie en de testrestricties. Dat heeft gewoon tijd nodig om te ontwikkelen.


Al bij al ben ik best positief. V6 met een TB is en gewoon een geweldige combinatie :L


(maar als ik echt zou mogen kiezen zou ik gewoon overal (dus ook in gewone personenwagens) een lekker oldscool V12 Colombo blok inlepelen =P~. Die tijd is helaas lang passé)


Alfa Romeo GTV 2.0 V6 Turbo - 1996
Fiat Punto 1.4 - 2014
Citroën BX 1.6 RS - 1991

Gebruikersavatar
Veloce
Alfa 916 Junky
Alfa 916 Junky
Berichten: 1561
Lid geworden op: ma jun 27, 2011 14:00
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door Veloce » za mar 29, 2014 21:29

Ik heb 't dan toch maar aangedurfd en kaartjes gekocht voor de F1. Omdat ik nog steeds niet zeker weet of 't geluid met zal tegen-/bevallen heb ik geen tickets voor de race gekocht, maar alleen voor de trainingen en kwalificatie. Op Spa welteverstaan, lekker dicht bij huis voor mij en maar dik half uurtje rijden. En verder niet gek gedaan, gewoon Bronze gepakt. Kost maar 40 tientjes, lekker staan en flink wat kilometers wandelen, dus als het tegenvalt is dat nog wel te overzien.


'65 Giulia 1600 Super
'03 156 3.2 GTA SW

Arrivederci:
GTV 3.0 V6 24v '98
Giulia Super '74 & '76
75 TS '88 & '89 & 75 TB '87
Alfetta 2.0 Berlina '81
Spider 2.0 Veloce '86
155 2.5 V6 12v Savali '92
164 2.0 V6 TB '95
166 2.0TS '98

Plaats reactie