Ja de vorige Turbo generatie waren vrijwel onbeheersbare monsters met een enorm Turbo gat. De coureurs gaven soms al eerder gas om bij het uitkomen van de bochten al druk opgebouwd te hebben. Niet iedereen kon daarmee omgaan.
Wat er nu aankomt voor 2014 is inderdaad aan alle kanten afgeknepen. Vroegah, had men vrijdag's een trainingsmotor, zaterdag een kwalificatie motor (gemaakt voor slechts 20 rondjes) en op zondag een motor in racetrim. (Gemaakt voor max 500 km. als die het al uithield?)
Ze mogen straks nog maar 5 motoren per seizoen gaan gebruiken, dus alles staat op standje heel houden.

Wederom 3000 RPM's inleveren volgend jaar en dat probeert men te compenseren met zouteloze KERS techniek. Jammer, jammer. Maar het is op zich wel begrijpelijk in het huidige klimaat van groener, zuiniger, kostenreductie bla, bla.
Wie weet komen er toch nog wat grote vlammen en klappen uit voor nog een klein beetje spektakel?
A.s. zaterdag zien we gelukkig weer een keertje het echte V12 werk als demo op Zandvoort, alhoewel dat niet meer volledig op racetempo zal zijn.
PS: even of topic, Die BMW F1 turbo was gewoon gebasseerd op het onderblok van de standaard 3 serie trouwens.
