Circuit gt gekocht
- evertvandekaa
- Alfa 916 Junky
- Berichten: 1926
- Lid geworden op: za jan 12, 2013 21:15
- Locatie: Stroe
Circuit gt gekocht
Mijn vrouw en ik hebben een gt voor het circuit gekocht.
Het is een jtd 16v met 150 pk, dat moeten er in de toekomst wel wat meer worden.
Het is de bedoeling om komend jaar de auto helemaal te gaan aanpakken met een kooi kuipstoelen 5 punts gordels betere remmen en een schroefseten dan gaan we er van genieten op het circuit.
Vanmiddag begonnen met een wasbeurt, en leeghalen.
Als jullie het leuk vinden zal ik hier regelmatig een update posten.
Hier nog een paar foto's.
Het is een jtd 16v met 150 pk, dat moeten er in de toekomst wel wat meer worden.
Het is de bedoeling om komend jaar de auto helemaal te gaan aanpakken met een kooi kuipstoelen 5 punts gordels betere remmen en een schroefseten dan gaan we er van genieten op het circuit.
Vanmiddag begonnen met een wasbeurt, en leeghalen.
Als jullie het leuk vinden zal ik hier regelmatig een update posten.
Hier nog een paar foto's.
Spider 3.0 12v
159 Ti 2.4 jtd
Mito 1.4 turbo
GT 1.9 JTD 16v circuit project
159 Ti 2.4 jtd
Mito 1.4 turbo
GT 1.9 JTD 16v circuit project
ik ben benieuwd wat je er van gaat maken.
doe allard grond of JTD-Performance ben even zijn naam kwijt dat zijn de grootste diesel fanaten in alfa wereldje hun kunnen je wel helpen met een paar pk er bij te krijgen.
is een 16v toch? al aandelen in de aandrijf assen fabriek gekocht?
doe allard grond of JTD-Performance ben even zijn naam kwijt dat zijn de grootste diesel fanaten in alfa wereldje hun kunnen je wel helpen met een paar pk er bij te krijgen.
is een 16v toch? al aandelen in de aandrijf assen fabriek gekocht?
spider v6 24v giallo zoë
honda cb1300sa
honda cb550k4
honda c100 motorkenteken
honda cd65
honda ss50
honda zb
Honda Z50J
honda monkey r
honda cb1300sa
honda cb550k4
honda c100 motorkenteken
honda cd65
honda ss50
honda zb
Honda Z50J
honda monkey r
-
- Alfa 916 Junky
- Berichten: 3429
- Lid geworden op: di jul 30, 2013 22:47
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Gaaf Evert en Lianne! Het is dus een GT geworden.
Daar kun je iets moois van maken!
Ben benieuwd wat het gaat worden (240 PK / 450 nm??)
Ziet er ook nog netjes uit trouwens.
Wanneer wil je het circuit op? (en het Hendrik en Branco een beetje benauwd maken?)
en natuurlijk wil ik op de hoogte blijven..
nog even een linkje: bedoelde je deze upgrade?
http://www.jtd-performance.com/nl/turbo ... 1-7-detail
Daar kun je iets moois van maken!
Ben benieuwd wat het gaat worden (240 PK / 450 nm??)
Ziet er ook nog netjes uit trouwens.
Wanneer wil je het circuit op? (en het Hendrik en Branco een beetje benauwd maken?)
en natuurlijk wil ik op de hoogte blijven..

nog even een linkje: bedoelde je deze upgrade?
http://www.jtd-performance.com/nl/turbo ... 1-7-detail
- evertvandekaa
- Alfa 916 Junky
- Berichten: 1926
- Lid geworden op: za jan 12, 2013 21:15
- Locatie: Stroe
Er zal best wel eens een asje sneuvelen, maar die zijn zat te koop, klopt 16v.butt head schreef:ik ben benieuwd wat je er van gaat maken.
doe allard grond of JTD-Performance ben even zijn naam kwijt dat zijn de grootste diesel fanaten in alfa wereldje hun kunnen je wel helpen met een paar pk er bij te krijgen.
is een 16v toch? al aandelen in de aandrijf assen fabriek gekocht?
De extra pk's zijn voor later eerst maar een beetje oefenen.

Spider 3.0 12v
159 Ti 2.4 jtd
Mito 1.4 turbo
GT 1.9 JTD 16v circuit project
159 Ti 2.4 jtd
Mito 1.4 turbo
GT 1.9 JTD 16v circuit project
- evertvandekaa
- Alfa 916 Junky
- Berichten: 1926
- Lid geworden op: za jan 12, 2013 21:15
- Locatie: Stroe
Het uiterlijk lijkt op de foto's heel wat, maar hij heeft rondom schade is dat in ieder geval al klaarMaarten916 schreef:Gaaf Evert en Lianne! Het is dus een GT geworden.
Daar kun je iets moois van maken!
Ben benieuwd wat het gaat worden (240 PK / 450 nm??)
Ziet er ook nog netjes uit trouwens.
Wanneer wil je het circuit op? (en het Hendrik en Branco een beetje benauwd maken?)
en natuurlijk wil ik op de hoogte blijven..
nog even een linkje: bedoelde je deze upgrade?
http://www.jtd-performance.com/nl/turbo ... 1-7-detail

Het zal wel een jaartje aanlopen voor we de eerste keer de baan opgaan, voor hij een klein beetje naar mijn zin is gaat er nog best wel veel geld inzitten.
Dat is inderdaad de upgrade die ik bedoelde, dat is wel leuk voor over een paar jaar als we meer pk's willen.
Eerst maar eens gewoon later chippen.
Spider 3.0 12v
159 Ti 2.4 jtd
Mito 1.4 turbo
GT 1.9 JTD 16v circuit project
159 Ti 2.4 jtd
Mito 1.4 turbo
GT 1.9 JTD 16v circuit project
Ik ga wel aan de kant hoor Maarten.Maarten916 schreef: Wanneer wil je het circuit op? (en het Hendrik en Branco een beetje benauwd maken?)

Maar top! Dit soort initiatieven zijn altijd top! Gaat de golf eruit?
Cordiali saluti, Branco.
==================
Voor de fun:
2001 Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24v - GTV348
1997 Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24v Trackday - GTV500
Daily:
2009 Alfa Romeo MiTo 1.4TB 155pk Distinctive
==================
Voor de fun:
2001 Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24v - GTV348
1997 Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24v Trackday - GTV500
Daily:
2009 Alfa Romeo MiTo 1.4TB 155pk Distinctive
- evertvandekaa
- Alfa 916 Junky
- Berichten: 1926
- Lid geworden op: za jan 12, 2013 21:15
- Locatie: Stroe
De golf is van mijn maat, die gaat er volgend jaar ook een diesel in scheppen.Tosoni schreef:Ik ga wel aan de kant hoor Maarten.Maarten916 schreef: Wanneer wil je het circuit op? (en het Hendrik en Branco een beetje benauwd maken?)De GTV gaat waarschijnlijk alleen aankomende zaterdag nog 1x het circuit op om dan plaats te maken voor de circuit racer...
Maar top! Dit soort initiatieven zijn altijd top! Gaat de golf eruit?
Van de week met een paar vrienden en de golf naar Spa francorcham geweest dat was erg gaaf! Een aanrader!
Heb jij al een circuit racer gekocht?
Spider 3.0 12v
159 Ti 2.4 jtd
Mito 1.4 turbo
GT 1.9 JTD 16v circuit project
159 Ti 2.4 jtd
Mito 1.4 turbo
GT 1.9 JTD 16v circuit project
Nee, we hebben nog geen geschikte gevonden. Ons idee is een 156 v6 ondanks dat deze iets zwaarder in de neus is, maar wat er nu staat heeft wel even serieus onderhoud nodig om geschikt te maken. Distributie die gedaan moet worden is bijvoorbeeld financieel niet interessant. Dus rustig aan verder kijken totdat er iets langs komt.
Aankomende Italia a zandvoort wordt het nog even met de GTV dus. Gister was ik even met een vriend van mij mee die op Zandvoort met de motor was, dan gaat het toch wel erg kriebelen!
Aankomende Italia a zandvoort wordt het nog even met de GTV dus. Gister was ik even met een vriend van mij mee die op Zandvoort met de motor was, dan gaat het toch wel erg kriebelen!

Cordiali saluti, Branco.
==================
Voor de fun:
2001 Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24v - GTV348
1997 Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24v Trackday - GTV500
Daily:
2009 Alfa Romeo MiTo 1.4TB 155pk Distinctive
==================
Voor de fun:
2001 Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24v - GTV348
1997 Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24v Trackday - GTV500
Daily:
2009 Alfa Romeo MiTo 1.4TB 155pk Distinctive
- evertvandekaa
- Alfa 916 Junky
- Berichten: 1926
- Lid geworden op: za jan 12, 2013 21:15
- Locatie: Stroe
156 is ook heel leuk! Met Pinksteren op Zandvoort nog een kerel gesproken met een 156 V6 hij had er heel veel plezier van!Tosoni schreef:Nee, we hebben nog geen geschikte gevonden. Ons idee is een 156 v6 ondanks dat deze iets zwaarder in de neus is, maar wat er nu staat heeft wel even serieus onderhoud nodig om geschikt te maken. Distributie die gedaan moet worden is bijvoorbeeld financieel niet interessant. Dus rustig aan verder kijken totdat er iets langs komt.
Aankomende Italia a zandvoort wordt het nog even met de GTV dus. Gister was ik even met een vriend van mij mee die op Zandvoort met de motor was, dan gaat het toch wel erg kriebelen!
Hij vertelde dat hij zijn maat die had een lotus kon bij houden.
Die kriebels hebben mijn vrouw en ik ook

Spider 3.0 12v
159 Ti 2.4 jtd
Mito 1.4 turbo
GT 1.9 JTD 16v circuit project
159 Ti 2.4 jtd
Mito 1.4 turbo
GT 1.9 JTD 16v circuit project
We gaan het zien! Voordeel van een 156 is dat er veel onderdelen voorhanden zijn en er redelijk vaak mee geracet wordt/werd. De kennis en expertise is gewoon beschikbaar. Een 2.0 zou ook nog een optie zijn maar de voorkeur gaat uit naar de v6 (betrouwbaarheid, potentie, geluid!). Het verschil is op papier 50 kilo, maar dat verschil wordt minder relevant zodra alles eruit is wat overbodig is. Dan heeft de 45pk+ en 40nm koppel gewoon meer in te brengen. Overigens doet vermogen niet alles en onderstel is van groot belang.evertvandekaa schreef:156 is ook heel leuk! Met Pinksteren op Zandvoort nog een kerel gesproken met een 156 V6 hij had er heel veel plezier van!Tosoni schreef:Nee, we hebben nog geen geschikte gevonden. Ons idee is een 156 v6 ondanks dat deze iets zwaarder in de neus is, maar wat er nu staat heeft wel even serieus onderhoud nodig om geschikt te maken. Distributie die gedaan moet worden is bijvoorbeeld financieel niet interessant. Dus rustig aan verder kijken totdat er iets langs komt.
Aankomende Italia a zandvoort wordt het nog even met de GTV dus. Gister was ik even met een vriend van mij mee die op Zandvoort met de motor was, dan gaat het toch wel erg kriebelen!
Hij vertelde dat hij zijn maat die had een lotus kon bij houden.
Die kriebels hebben mijn vrouw en ik ookleuk om dit samen te doen.
Weet je al wat jullie eronder willen zetten kwa onderstel?
Cordiali saluti, Branco.
==================
Voor de fun:
2001 Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24v - GTV348
1997 Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24v Trackday - GTV500
Daily:
2009 Alfa Romeo MiTo 1.4TB 155pk Distinctive
==================
Voor de fun:
2001 Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24v - GTV348
1997 Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24v Trackday - GTV500
Daily:
2009 Alfa Romeo MiTo 1.4TB 155pk Distinctive
- evertvandekaa
- Alfa 916 Junky
- Berichten: 1926
- Lid geworden op: za jan 12, 2013 21:15
- Locatie: Stroe
Daar zijn we nog niet uit, het liefst een schroefset waar ook de hardheid van instelbaar is.Tosoni schreef:We gaan het zien! Voordeel van een 156 is dat er veel onderdelen voorhanden zijn en er redelijk vaak mee geracet wordt/werd. De kennis en expertise is gewoon beschikbaar. Een 2.0 zou ook nog een optie zijn maar de voorkeur gaat uit naar de v6 (betrouwbaarheid, potentie, geluid!). Het verschil is op papier 50 kilo, maar dat verschil wordt minder relevant zodra alles eruit is wat overbodig is. Dan heeft de 45pk+ en 40nm koppel gewoon meer in te brengen. Overigens doet vermogen niet alles en onderstel is van groot belang.evertvandekaa schreef:156 is ook heel leuk! Met Pinksteren op Zandvoort nog een kerel gesproken met een 156 V6 hij had er heel veel plezier van!Tosoni schreef:Nee, we hebben nog geen geschikte gevonden. Ons idee is een 156 v6 ondanks dat deze iets zwaarder in de neus is, maar wat er nu staat heeft wel even serieus onderhoud nodig om geschikt te maken. Distributie die gedaan moet worden is bijvoorbeeld financieel niet interessant. Dus rustig aan verder kijken totdat er iets langs komt.
Aankomende Italia a zandvoort wordt het nog even met de GTV dus. Gister was ik even met een vriend van mij mee die op Zandvoort met de motor was, dan gaat het toch wel erg kriebelen!
Hij vertelde dat hij zijn maat die had een lotus kon bij houden.
Die kriebels hebben mijn vrouw en ik ookleuk om dit samen te doen.
Weet je al wat jullie eronder willen zetten kwa onderstel?
Ik ben me er in aan het verdiepen, maar er is zo veel keus en verschil dat je door de bomen het bos niet meer zie.
Mischien dat mede forummers nog goede ideeën hebben?
Spider 3.0 12v
159 Ti 2.4 jtd
Mito 1.4 turbo
GT 1.9 JTD 16v circuit project
159 Ti 2.4 jtd
Mito 1.4 turbo
GT 1.9 JTD 16v circuit project
- evertvandekaa
- Alfa 916 Junky
- Berichten: 1926
- Lid geworden op: za jan 12, 2013 21:15
- Locatie: Stroe
Novitec is volgens mij ook in samenwerking met KW. Hendrik kan je er van alles over vertellen, die heeft toen veel uitgezocht en contact gehad.
Cordiali saluti, Branco.
==================
Voor de fun:
2001 Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24v - GTV348
1997 Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24v Trackday - GTV500
Daily:
2009 Alfa Romeo MiTo 1.4TB 155pk Distinctive
==================
Voor de fun:
2001 Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24v - GTV348
1997 Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24v Trackday - GTV500
Daily:
2009 Alfa Romeo MiTo 1.4TB 155pk Distinctive
- evertvandekaa
- Alfa 916 Junky
- Berichten: 1926
- Lid geworden op: za jan 12, 2013 21:15
- Locatie: Stroe