Bron: http://www.racefreaks.nl/
Officieel :: Doornbos is racecoureur bij Minardi
dinsdag 19 juli 2005 om 16:40 - Vandaag is door middel van een persbericht bekend geworden dat onze landgenoot Robert Doornbos voor het team van Minardi zal gaan rijden. Doornbos wordt hiermee de teamgenoot van Christijan Albers, waarmee de Minardi-renstal een volledig Nederlandse line-up kent.
“Ik kan niet wachten om vrijdag in de wagen te stappenâ€￾, aldus een dolenthousiaste Doornbos. “Dit is de kans waar ik op hoopte en waar ik en mijn management hard voor hebben gewerkt. Ik voel me topfit en klaar om deze volgende stap in mijn carrière te zetten. Door te racen kan ik meer ervaring opdoen en ben ik van meer waarde wanneer ik ook in 2006 op de grid sta. Jordan/Midland kon me dit jaar deze mogelijkheid nog niet geven, Minardi nu wel. Ik ben dan ook uitermate gretig om mijn ambitie om te zetten in actie!â€￾
Dit betekent dat de in Italië woonachtige Robert Doornbos op zondag 24 juli tijdens de Grand Prix van Duitsland op de Hockenheimring zijn debuut zal maken als racecoureur in de hoogste klasse van de autosport.
Daar kon Albers het nog wel eens zwaar tegen krijgen!